Concert "We Love Belgium"

za 12 okt 2013 18:49

Wat zijn we trots!

En terecht… We zetten allemaal samen een prachtprestatie neer zaterdagavond. We stonden echt te blinken in onze nieuwe kostuums. En ook op onze dirigente Severine zijn we ongelofelijk fier.

Maandenlang werk zijn eraan vooraf gegaan, maar het resultaat mocht gezien worden. Tijdens ons concert zaterdagavond brachten we muziek en talent van België. We repeteerden vele woensdagen aan muziekstukken zoals, Daens, Katarakt, Faces, Windracht 10,… Week na week gingen we erop vooruit tot we zaterdagavond voor het echte werk stonden. Ons ‘We Love Belgium’ concert!

Maar deze keer is het een extra speciaal concert geworden. We staken de Harmonie namelijk in een nieuw kleedje en dat wilden we niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Om onze toeschouwers nog niet meteen alles prijs te geven, startten we het concert in ons oude uniform. Waarna iedereen het podium verliet en een intermezzofilmpje werd afgespeeld. In dat filmpje ging bond op zoek naar het Geheim van de Harmonie. Eens het geheim ontrafeld mocht ook het publiek het geheim kennen! Anne bedacht een gloednieuw logo. Samen met het bestuur gingen we op zoek naar nieuwe uniformen. De keuze viel op een zwarte broek of rok en een wit hemd of blouse waarop ons logo staat. Daarbij hoort een rood sjaaltje of das met muzieknoten. Voor onze optredens buiten hebben we een parka waarop ook het logo in het groot afgedrukt is. Om dat alles te presenteren werd er een heuse modeshow in elkaar geknutseld. De modellen kregen catwalk training en paradeerden als volleerde modellen. Het publiek was dan ook heel enthousiast. Het tweede stuk vatten we aan met onze nieuwe uniforms. En het moet gezegd, het gaf een heel goed gevoel om allemaal hetzelfde te dragen.

Na de pauze nam gastdirigent Eddy Vanoosthuyse het over van Severine. Hij werkte met ons aan 2 muziekstukken: Windkracht 10 en Carnaval de Venise. Een echte topdirigent die het beste uit ons allemaal naar boven haalde. Na Windkracht 10 was het aan Severine in Carnaval De Venise, een solowerk voor klarinet. En niet enkel met het dirigeerstokje is Severine top. Zij zette werkelijk een knalprestatie neer! Het was voor ons allemaal een eer om Severine te mogen begeleiden.

We brachten nog enkele populaire werken: Ik Hou Van U, Will Tura Medley en Vaya Con Dios. Het publiek genoot en aan het eind kregen we van de volledige zaal een staande ovatie! Bedankt iedereen om erbij te zijn! Tot een volgende keer!

1 reacties

Degraeve Roland
Prachtige uitvoering Proficiat Severine
Roland